25 mars 2008

Man kan inte köpa lycka för pengar ...

... sägs det.

Och det stämmer säkert. Pengar är ju inte allt, hälsa, familj, vänner - allt sånt är ju viktigare, men just nu suktar jag ändå efter en och annan krona. Eller ... inte en och annan krona utan uppåt 10-15 miljoner sådär.

Jag har sett Tavistock Cup på Sky Sports och blivit omåttligt sugen på att flytta till Florida, bosätta mig i en "gated community" - helst Isleworth, men i nödfall får väl Lake Nona duga, och mest spela golf och gå och skrota.

I dagsläget en totalt ouppnåelig dröm eftersom jag och hustrun när allt är ihopräknat inte har en förmögenhet på många kronor, och hur mycket man än jobbar så lär man ju aldrig komma i närheten av såna pengar. Drömvinsten på Lotto har man inte dragit in en enda gång trots en stående rad ... 8)

I stället får jag fortsätta drömma och se golf på TV medan jag bor kvar i Halmstad i kalla Sverige där det just nu är ett brutet snötäcke och någon enstaka minusgrad. Roligt i morse när det var några centimeter och ungarna kunde åka snowracer medan hundarna sprang runt som tokiga.

Nu får snön gärna försvinna så man får lufta spakarna lite innan det är dags för en liten tur till Biarritz 7-11 april. Surfade runt och kollade flygbiljetter till Dublin, men tom plånbok förhindrade en liten tvådagarstripp till den gröna ön.

Inga kommentarer: