05 februari 2008

En härlig runda på Södra

Dagen började inte bra, med högljudd barn-TV som skrällde igång lite för tidigt. Och så fick jag hämta äldste grabben på skolan när det varit lite trassel. Men morsan förbarmade sig över mitt nyfunna golfsug och kom hit och tog hand om honom när jag åkte till Tylösand.

Jag fick äran att spela med Micke och Magnus - två mycket duktiga spelare som jag trots allt hade haft goda chanser att hänga med resultatmässigt om jag puttat någonstans i närheten av hur jag brukar.

Södra med vintertee är *kort*. Och då menar jag *KORT*. Men bollen ska ändå ned i hål och där hade jag mina bekymmer idag. En annan putter funkar nog bättre på de lite mjuka och sandiga (men inte alltför ludna och ojämna) greenerna. Singelklippta för någon vecka sedan. Otroligt!

Vädret var riktigt bra och jag hade en mycket skön bollträff större delen av varvet. Godkända tre över par (med lika många bogeys) efter sjutton punkterades med en ny bogey på sista efter en träsjua som jag drog vänster ned i vattnet när jag skulle gå för det. Usch.

Ett annat "usch" är den tänkta ombyggnaden av 17 och 18 på Norra. Jag har fortfarande inte sett någon ritning, men Micke och Magnus talade om hur det var tänkt att bli och jag fick se pinnarna som markerade den tänkta dammen på 17. Huvva - det får vi verkligen hoppas är ett förslag som dras tillbaka i rödaste rappet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Singelklippning i januari...hmmm. Dit är det långt kvar i min del av världen.