06 februari 2008

Om HGK och ombyggnaden på 17 och 18

Mitt kategoriska ställningstagande till ombyggnaden på 17 (och 18) i gårdagens blogginlägg rörde upp lite känslor och jag ska därför förtydliga mig lite.

Jag har inte sett någon ritning på hur det är tänkt att bli (vilket i sig är något som jag också reagerar lite på, att man alltså håller på det så länge när det är något som berör betydligt fler än mig - och då medlemmar som både är mycket bättre golfspelare än jag och dessutom har en betydligt tyngre förankring i klubben).

Jag har inte heller full insyn i arbetsgången eller hur förslaget tagits fram, om det är arkitekten Fjällman som hittat på det eller om det kommit från annat håll. Det ryktas dock om att förslaget är ett gammalt dylikt som presenterats för Fjällman som fått rita upp det. Om detta kan jag dock inte uttala mig mer än att det är den information jag fått.

När det gäller den information jag fick igår så häpnade jag inte så mycket över den i mitt tycke inte helt perfekta lösningen (men så är jag heller ingen expert i ämnet) utan mer över att man från klubbens sida har valt att förkasta ett förslag som gjorts av Donald Steel (med färdig ritning).

Dessutom har en av klubbens mer meriterade personer i ämnet talat med min husgud, den inte helt okände banarkitekten Kyle Phillips, som enligt utsago kallat det liggande förslaget till ändringar på hål 17 för "katastrofala".

Huruvida bankommittén får på fingrarna av medlemmarna eller om de får upprättelse genom ett lysande slutresultat vet ju inte jag, det får framtiden utvisa, personligen ser jag dock gärna att genomgripande förändringar på ärevördiga Norra Banan genomlyses ordentligt och får medlemmarnas bifall innan man sätter spaden i marken.

Inga kommentarer: