16 februari 2008

... mitt glada barnasinne kvar ...

Ja, vad ska man säga. Snart fyller man "the big four-oh" och så sitter man flera kvällar och pillar med små plastklossar. Och inte vilka plastklossar som helst utan de 1 367 bitarna i Lego # 6211, Imperial Star Destroyer.


Det är inte utan att man känner viss stolthet nu när man är klar. Förutom att det var enormt roligt att sitta och bygga ihop stjärnkryssaren så bidrog ungarna till stämningen genom att hoppa och studsa som tokiga när de låtsades vara Jediriddare och agerade ut de filmer som projicerades på väggen i biorummet (Youtube är inte så dumt).

Här är lite bilder på underverket. Först "in progress" efter ca 3/4 av byggtiden:


Samma stadie, men med innanmätet (coola små gubbar) blottat:


De två stolta byggherrarna med den färdiga stjärnkryssaren (skönt att man har en sjuåring så man kan göra såna här grejer utan obligatorisk sinnesundersökning):
Prova att klicka på bilden och zooma in på skeppets kapten, Grand Moff Tarkin, och dennes adjutant.

Här får den stå så länge.


Jag försökte övertyga hustrun om att vi skulle köpa en glasmonter och ställa upp allt vårt Star Wars-lego, men hon hade ingen förståelse alls för det ... 8)

Nu ska jag ta en välförtjänt liten drink och försöka undvika att se på Melodifestivalen. Och så ska jag fundera på om jag vågar satsa 6000 spänn på den här: http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=10179&cn=416&d=322

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart du törs! ;) Hade jag 6000 över på min lön efter räkningar m.m var betalt så skulle jag ha den där ståendes i bokhyllan sedan länge.

Anonym sa...

Först tänkte jag skriva KÖP, sedan började jag fundera över pengarna...6000! DET är mycket pengar det. Kan man ju få en ny driver för och ändå ha pengar över. Men allt i livet handlar ju inte om golf. KÖP! :-) Många timmars nöje.