18 januari 2007

Faran med alkohol

Förra veckans besök på Costa Ballena var bra på många sätt. En sak som dock var mindre bra var att jag blev av med min svarta Peak Performance-vindtröja (med Telia Tour-logga).

Rekonstruktion (hämtad från en diskussion om hur mycket man kan dricka): "Tre GT i klubbhuset på Costa Ballena tror jag skulle fälla mig totalt. Jag fick i mig två stycken och irrade sedan hemåt mot rummet (över 27:ans green och 19:e fairway) till min bag som jag lagt vid ett stängsel. När jag kom upp på rummet saknade jag mössan, jackan och vindtröjan. Mössan hittade jag först dagen efter, vindtröjan var borta för alltid och efter en stunds letande insåg jag att jag hade jackan på mig."

En flaska (70 cl) Bombay Gin räckte till max 5 glas ... rätt kul att se hur servitören öppnade flaskan, började hälla och inte slutade förrän beställaren, lätt förvirrad, sade stopp. Turligt nog var glasen stora och det fanns plats för en 15-20 cl tonic ovanpå.

Inga kommentarer: