13 januari 2007

Årets första eagle

Igår var vi på Montecastillo och spelade på en före detta ET-bana. Det var en riktigt tuff och fin bana, men greenerna gjorde mig helt perplex och först idag fick jag höra att greenerna hade grain - d.v.s. att gräset växer på olika håll och styr bollen - något som inte passad mig.

Roligast var hål 16 - samma hål där Pierre Fulke slog årets slag med träfem i Volvo Masters. Själv satte jag upp en träsjua till en och en halv meter och rullade i eaglen - årets slag för mig, iaf hittills.

Även idag var det lite svårt - dock mest för att spelet inte stämde. Skönt iaf att avsluta birdie-birdie-par för en 79:a.

Min laptop har tacklat av och klarar inte längre wi-fi så några bilder eller längre rapport kommer inte nu. Å andra sidan har det varit två dagar med spel som inte direkt imponerat så det är kanske lika bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att man kan få en lite fylligare rapport här från er spanienresa, jag var sååå nära att anmäla mig..

Ha det bra !!

//Mankan