03 januari 2007

Promenadseger

Årets första runda kom först den 3 januari. Illa att det ska behöva dröja så länge innan man kommer igång, men så är det när man jobbar och sliter.

Dagens spelkamrater, Bubben och Tobbbe, gjorde tillsammans sju birdies, men fick ändå ge sig i Köpenhamnaren som jag snodde åt mig 5/1/0 med Bubben på sista plats efter en riktigt bra scrambling av Tobbbe på sista hålet.

Själv var jag måttligt nöjd med min puttning - 33 puttar är inte bra, men jag låg lite för långt ifrån idag. Värst var det på 15 där jag låg i greenkant på två (se bilden) och sedan slår en ruskigt usel chipp långt förbi flaggan och missar birdien.

Drive-spoon hit. Och så chip-tvåputt ... 8(

Bubben uppvisade en sanslös känsla på sina chippar, men missade lite för många greener och treputtade fyra gånger (tror jag han sade). Hans 76 slag var dagens sämsta resultat, slaget med ett av mig och två av Tobbbe.

Efter rundan tog jag "winner's privilege" och bjöd grabbarna på lunch på Restaurang Ekebacken. En välsmakande spätta med remouladsås var pricken över i denna underbara golfdag och nu känns en dubbel espresso helt rätt innan min massage klockan tre.

It's good to be the King!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.
Oroväckande bra scorer hela tiden. Och spelar gör du hela tiden. Vareviga dag, i princip. Det är nästan så man börjar tro att du ligger i hårdträning.

Grattis.

/CF

Puttaren sa...

Äh, bara tur. Och hemmabana. Och lägesförbättring och skänkta puttar (jo-jo ... fick till och med knacka i en 30 cm-putt med putterns baksida på 16).

Men tack ändå.

Anonym sa...

Du missade en trevlig runda i torsdags.
Södra är i bra skick även om daggen gjorde puttningen en aning chansartad. Slagmatta gällde ;-
samt lägesförbättring över hela spelfältet.
DMI lovar tyvärr regn på fredag men om dom har fel........

Anonym sa...

Ja, att puttis går varv på varv väldigt ofta har även jag märkt.
Imponerande, verkligen! Frågan är bara, hur går det ihop med jobbet?
En 18-hålare tar ju ca fyra timmar för mig, i enboll. Och, jo jag vet ungefär var din hemmabana ligger, och den kan knappast ha ljust dygnet runt.