09 januari 2007

Trött efter ett par långa dagar

Ugh. Nu är man lite trött och sliten. Bara några timmars sömn efter en lååång resdag och sedan 36 hål i snabb takt. Utan golfbil hade man storknat efter första varvet - men nu kom man iaf runt, även om spelet inte var mycket att hurra över.

Än värre var det att man spelade dagens tävlingsrunda med Mr Positive, Gay på Banan, som glatt utstöter läten som "bra", "heja" och "den kan du väl iaf inte vara missnöjd med när man tappar ut en drive, halvtoppar iväg en fairwayklubba respektive skaver en järnåtta knappt 110 meter när det är 130 till pinnen. Lika illa var det när han själv slog, "oh, det var *nästan* ett bra slag" och "JA!," så fort bollen lämnade peggen i någon ej förutbestämd riktning.

Får man verkligen kombinera så många olika psykofarmaka på en gång?

Trots detta lyckades jag få ihop två godkända niohålsvarv, sista nio på fm (sju par, två bogey) och första nio på em (sex par, en birdie, två bogey).

Anmärkningsvärt är att jag hade sju puttar de första sju hålen - och ändå bara var på par. Inte många greenträffar där inte.

Banan - iaf de hål jag spelat, 1-18 - är en trevlig bekantskap. Snäll resortbana med gott om plats att missa om man väljer rätt sida och greener som är så snabba att jag två gånger puttade *av* green.

Hotellet är stort och flashigt, klubbhuset riktigt snyggt och trevligt och hela anläggningen påminner ganska mycket om Panoramica, med den skillnaden att Costa Ballena har ätlig mat och en, i mitt tycke, roligare golfbana.

Nu är det dusch, lite rast och vila och sedan käk innan det ska bli en tidig sänggång för att man ska vara människa till starttiden 08:20 imorgon bitti.

Efter rundan imorgon ska jag ta ett gäng rangebollar och nöta korta järn. På dagens 36 hål slog jag ett (1!) bra slag med något kort järn.

Inga kommentarer: