18 januari 2007

Talbok vs nedladdad TV

Jag har ett problem. Ett stort sådant.

Mitt problem gäller arbete. Att jag har arbete som jag inte direkt är jätteintresserad av och därför ibland (läs ofta) har svårt att koncentrera mig på det.

Lösningen har en längre tid varit att dels surfa på SC utav helsicke, kolla mail stup i kvarten och varva knackande med att i ögonvrån titta på nedladdad TV (allsköns elände, mest kriminaldrama, viss humor och lite annat skräp). Kräver ingen större ansträngning och stör inte ett dugg när jag knackar översättning på stora skärmen.

Under SC-resan köpte jag en schysst bok på Kastrup - Promise Me av Harlan Coben - och den var så bra att jag skaffade en talbok av hans första bok. Men inte f-n kan man lyssna på talbok och jobba samtidigt - talboken måste man koncentrera sig på och jag har flera gånger fått spola tillbaka och börja om för att jag inte vill missa något - ett problem jag sällan eller aldrig har med TV-avsnitten).

Alternativen är nu två:

1. Jobba på som innan och sukta efter att få veta hur det går för Myron Bolitar.

eller

2. Packa ihop datorn, sjukanmäla mig en dag och lägga mig på soffan med en katt på magen och de trådlösa hörlurarna med Myron, Win, Esperanza och gänget.

Det lutar åt alt. 1 nu, men det är bara för att jag lovat en kund leverans på måndag ... annars är alt. 2 *något* mer lockande ...

Inga kommentarer: