07 januari 2007

Scora bra utan att spela bra

Jag brukar säga att jag hellre spelar bra än scorar bra. Men när det är tävling (vinterligan) är det inte jättetokigt att scora bra trots att spelet inte stämmer riktigt.

Jag hade egentligen inte tänkt spela idag, men hade faktiskt återfått suget efter en hel dags spelledigt. Och det var tur att jag åkte ut, för med nio deltagare fanns en hel del poäng att spela om.

Redan från början kände jag dock den där osäkerheten i svingen som brukar leda till problem, men på något sätt lyckades jag kompensera för alla skavda utslag, taskiga inspel, puttar korta i linjen eller hålkant ur och annat elände.

Birdien på tvåan var iofs rätt bra - bra drive, bra järnåtta och bra putt. Men med bogey på alla par 3-hålen och ytterligare en bogey på 17 efter en lätt okänslig chip över hela greenen fick man vara nöjd med att få ihop en 76:a (72 netto) och seger på bättre handicap (jäkla tur att jag satte tvåmetaren för par på sista).

Nu är det packningsdags. Imorgon bär det iväg till Costa Ballena.

Inga kommentarer: