19 november 2006

Andra raka segern i vinterligan!

I dagens omgång av Vinterligan stämde spelet riktigt bra. I alla fall hyfsat, med undantag för hål 15, 16 och 17 där jag tappade fyra slag - men det skyller jag på en vrickad stortå(!).

78 slag, 74 netto, kändes ganska rättvist med usla utslag, men riktigt bra puttning emellanåt (de jag spelade med klagade lite på detta, men 32 puttar är ju inget att orda om - se scorekortet.

Här är lite fina bilder:


Nu ser det riktigt vinterlikt ut - här trädridån på sexan.



En av många missade puttar - tur för mig, annars hade Klas slagit mig idag.



Arja - som dominerar ligans damklass - träffar sjuans green.



Tolvan är bara 300 meter, men riktigt lurigt.



Trettonde green i höstsolen. Min boll ligger närmast hål till vänster och går senare i för dagens enda birdie.



Den tappra trion vandrar fram på 18. Bara några slag kvar.



För ett par veckor sedan såg eken i sexans dogleg ut så här ...



... nu är det mer vinterskrud än höstskrud.

Inga kommentarer: