03 november 2006

Sunkrunda ...

Gick ett varv på Torekov idag igen. Djupfryst bana är absolut inget för mig - och till på köpet fick jag spela i vanliga skor eftersom jag glömde golfskorna hemma. Banan var i ett utmärkt skick när den väl tinat (men då var det redan för sent för min score).

Slog några schyssta drivar, men på det hela taget spelade jag ointresserat och slarvigt. Mackan och Gayen samt en bekant till honom utgjorde resten av en fyrboll där Gayen vann (vinterspelets mästare) och hans bekant snodde andraplatsen vilket gav mig och Mackan äran att få bjuda Gayen på lunch.

Trevligt med nyskurna hål - men det krävdes nog sin man att skära hål i de djupfrysta greenerna.

Frågan är om man ens borde ge sig ut och spela golf när man dels inte är sugen (svårt att uppbringa något riktigt intresse) och dels inte uppskattar greener som inte tar emot bollen (det klingade riktigt när man släppte ned putterhuvudet på green). Dessutom var det jäkligt halkigt att slå med ett par vanliga skor. Får rota fram mina skor med X-Gold (hette väl spikarna har jag för mig).

Imorgon blir det (kanske) inledning av vinterligan - får se om jag är sugen och om jag isf lyckas få med mig ett par vettiga skor.

Inga kommentarer: