01 november 2006

Slutet på en era?

Jag satt och tittade igenom penninglistan i USA. Inte för att jag är avundsjuk på hur mycket de tjänar (jo, det är jag förstås), utan för att se vilka som får spela på touren även nästa år.

En spelare som inte har tourkort till nästa år (och knappast lär åka till kvalet) är John Daly. Den otroligt populäre amerikanen har bara skrapat ihop 192 134 dollar - med hans utgifter knappast tillräckligt för att gå plus - och slutade på 193:e plats, långt ifrån nytt tourkort nästa år.

Jag är bekväm av mig och åker inte gärna till golftävlingar för att se dem live - men John Daly är en spelare jag skulle betala för att se spela golf.

Hoppas att han kan komma igen - gärna med en ny Major-titel och äntligen en välförtjänt plats i USA:s Ryder Cup-lag.

Dagens jättegarv: Egentligen ett gammalt jättegarv. Första rundan av Tour Championship 2002. Startern (en kvinnlig sådan) läser upp Woods segrar medan han sammanbitet svingar lite för att hålla sig mjuk. "Winner of 2002 Master Tournament, US Open, Bay Hill invitational, US Open, the American Express ..." när Phil Mickelson tröttnar och säger "Allright, allright ...".
Se humorn i låg upplösning här: Allright2.AVI


Dagens dollargrin: Tiger Woods och Phil Mickelson hoppar av årets finaltävling i USA, Tour Championship. De har inte ork och lust att åka dit och spela fyra rundor golf. Trots att den som slutar sist i tävlingen får 100 000 dollar. Själv skulle jag spela fyra rundor naken med vänsterklubbor om jag fick 100 000 dollar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Puttarn skrev: "Själv skulle jag spela fyra rundor naken med vänsterklubbor om jag fick 100 000 dollar".

Det gjorde väl jag på Holms, under SCO?

Puttaren sa...

... men fick du några 100 000 dollar, då?

Anonym sa...

mycket trevlig blogg, roligt att den uppdateras så ofta också!