05 november 2006

Upp som en sol, ned som en pannkaka

Det är farligt att spela bra golf. Inte så farligt för stunden, men dagen efter - när man tror att det bara är att gå rakt ut och sätta nytt banrekord - då kan det bli tungt.

Började visserligen med en klocka med drivern, men rent slarv och en betydligt längre baksving än igår kostade bogeys, dubblar och tripplar efter bortslagna bollar, pluggade bollar och halvraddig puttning.

Några kex och lite vatten - stängt i restaurangen tyvärr - efter nio gav lite ny energi (kanske hjälpte även en kexchoklad, en halv Festis och några pepparkakor som jag också fick i mig) och spelet blev betydligt bättre in. Visserligen med taskig utdelning, men riktigt bra spel på slutet, med birdien på 18 som kronan på verket, räckte i alla fall till att dela betten på sista nio så att jag inte gick back (hemska tanke) idag.

Skönast var de järnslag där jag verkligen slog ut slaget ordentligt - och hade jag bara puttat till bollen ordentligt hela dagen hade scoren varit riktigt hyfsad trots det inte alltför imponerande spelet.

Nu får man hoppas på att banpersonalen rycker upp sig och hyfsar banan inför vintern. På lördag är det greensome-tävling och på söndag hoppas jag få spela Kristianstad (efteranmälde mig till Vintertouren i vanföreställningen om att jag hittat spelet).

Inga kommentarer: