03 november 2006

Sunkrunda även för Per Barth.

Efter två dagar med bra score kom så en sämre runda för Per Barth.

- Nu är inte värmlänningen lika glad längre, som han själv säger.

76 slag förde honom nedåt på resultatlistan och med en runda kvar att spela är han nu sju under par, två slag från topp 20 (och vidare kvalspel i steg 3).

Spelet stämde inte för Per och han lyckades aldrig riktigt komma in i den där lunken som man behöver för att kunna spela ut ordentligt.

- Drivern var jättedålig, jag puttade dåligt och så missade jag på fel ställen, säger Per. Det var otroligt tungt och jobbigt där ute idag!

Extra tråkigt för Per är att han i två dagar känt att han utan vidare kunde hämtat fler slag och när det kommer en sämre runda så blir det fyra över par.

Om Per kan hitta tillbaka till känslan från de första två rundorna har han stora chanser att spela sig vidare till steg 3. En tröst, om än väldigt liten sådan, är att han i alla fall är ett slag före den fyrfaldige vinnaren på PGA-touren, Notah Begay III, vars idé om att spela sig tillbaka till storform via Europatouren ser ut att behöva lite mer arbete.

Just nu bland de 20 främsta finns Jonas Pettersson och Fredrik Orest som båda är tio under paroch på delad sjätteplats. Även Pontus Ericsson är före Per i resultatlistan, men nu är det dags att hålla tummarna rejält för att den "gla'e värmlänningen" ska komma igen.

Diskutera på forum.golf.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker han gör ett bra jobb. Uppmuntra honom.Han syns vara en mycket bra grabb. En VINNARE!

Puttaren sa...

Jag håller tummarna allt jag kan - Per är en mycket trevlig och duktig kille som jag önskar allt gott. Förhoppningsvis kan han komma in på några slag under par idag och slå sig in bland de 20 som får spela ET-kvalet steg 3.