04 november 2006

Bollträff i elfte timmen

Nu när det varit lite is och snö några dagar har bollträffen av någon anledning materialiserat sig i säsongens elfte timme. Dagens runda på Haverdal i perfekt väder var en lång rad av klockrena bollträffar, några enstaka slag drogs vänster när jag roterade lite taskigt, men mina sämsta utslag var drygt 230 med vinden eller 200 in i vinden - och de bästa träffarna, ett par pärlor på trean och tian, var 270 med vinden respektive 240 in i vinden. Det duger gott åt mig ... 8)

Såg PGA Championship Clinic igår med bl.a. Vijay och Tiger där jag hittade två tips (inga direkta nyheter) - bra tempo är viktigt (Vijay) och för lite extra "umph" i drivern ska man flytta ut högerfoten en del så att man kan hålla huvudet bakom bollen (Tiger).

Generellt präglades dagens runda av ett sällsynt lugn. Lugna tankar, lugnt tempo och lugn promenad. Runt 2:45 för en treboll - helt OK. Och så drog man in betten efter 72 (37-35) med bl.a. en birdie på 17:e hålet (tack för kaffet).

Nu får man se om det går att konservera bollträffen under det långa uppehåll jag har planerat nu. Inte förrän tidigast 10:00 imorgon är det dags för nästa runda.

Inga kommentarer: