28 november 2006

En mycket trevlig ny bekantskap

Idag spelade jag för första gången med forumets "provmedlem". En icke helt okänd golfprofil som hört av sig och ville spela med mig och Tobbbe (och vi är ju inte emot nytt blod, även om den äldre herre som ville gå med oss på ettan fick kalla handen - iofs inte av mig, men lite taskig känner man ju sig).

Kanske var det en önskan att visa upp ett bra spel inför så fint sällskap som gjorde att det låste sig lite emellanåt - fyra dubbelbogey, varav några *riktigt* slarviga, talar sitt tydliga språk.

Trots detta hämtade jag upp ett tungt underläge i Köpenhamnaren till ledning 3-0-0 efter birdie-birdie-nettobirdie på sexan-sjuan-åttan. En missad meterputt på tian, en urbra birdieputt på elvan som inte ville slinka i, slarv på tolvan, birdieputten kort i linjen på tretton och birdie på andrabollen (vatten på första ... 8( på fjorton gjorde att jag helt plötsligt var sist med 4-2-0 i stället.

Femton delade jag och provmedlem på par sedan Tobbbe hamnat bakom ett träd och bara mäktat med en bogey (här borde jag satt min birdieputt efter ett fin-fint inspel). Alla gjorde par på 16 med varsin tvåputt från runt 3-4 meter.

Sjutton är ett av mina favorithål, men sågades totalt av Provmedlem. Kanske därför han och Tobbbe gick av det hålet med bara par trots bra spel, medan jag själv drog driven ut intill ett träd i vänsterkanten, slog en chip som studsade i en gren ut till höger ca 150 från pinnen och sedan satte upp järnsexan till ett par meter förbi hålet och rullade i nettobirdien för vinst av hålet.

Ledning igen. 2-1-0 med Tobbbe sist och flaggan i en omöjlig position. Bra drive och lugn järnåtta till 4-5 meter kändes safe, men vad hjälper det när Tobbbe spettar upp en wedge till under metern och vinner både hålet och Köpenhamnaren.

Oh, well. Kul för junioren att få vinna ibland.

Idag var det roligt att spela. Visserligen ingen kanonscore, men massor av bra slag - särskilt med järnen - och några schyssta puttar. Och - viktigast av allt - fantastiskt trevligt sällskap, tack grabbar.

Klicka för att se scorekort och statistik

Inga kommentarer: